РУЙНУЄМО СТЕРЕОТИПИ

Батькам юних футболістів.

Зазвичай люди мислять стереотипами. Це дуже часто заважає правильно аналізувати ситуацію, позбавляє нас можливості поглянути на речі свіжим поглядом, реально оцінити стан речей, прийняти вірне рішення. Давайте обговоримо наступну тезу, в правильності якої, видно, багато хто не сумнівається.

Я відведу свого сина в спортивну школу, а ще краще в академію, і з нього виховають футбольну зірку.

Змушений зруйнувати цей стереотип. Так, в сучасній системі підготовки футбольних кадрів, навчання в спортивній школі – єдиний шлях стати професійним футболістом. Так, спортивні школи мають своїм завданням виховувати футбольних зірок або, в крайньому випадку, кваліфікованих футболістів, здатних грати на професійному рівні, але...

В СИСТЕМІ підготовки спортивних резервів Ваш син не більше ніж робочий матеріал. Один з багатьох. Він кинутий в жорна СИСТЕМИ спортивних шкіл, і вона (система) його перемеле в борошно. Тільки окремі таланти, або гравці, обдаровані від природи здібностями і працьовитістю, проб'ються в професійний спорт. Алмаз, звичайно, не перемелеш. Але, він може загубитися в лушпинні! Чим швидше Ви позбудетеся від ілюзії, що хтось замість Вас буде кровно зацікавлений у максимальній реалізації закладених природою здібностей вашого сина (онука) чи доньки (внучки), тим вище буде ймовірність, що він зробить успішну спортивну кар'єру. Чим швидше Ви зрозумієте, що для отримання результату ОСОБИСТО ВИ повинні докласти (в правильному напрямку) багато сил, витратити час, гроші, нерви, тим вище ймовірність досягнення поставленої мети. Саме імовірність, а не гарантія досягнення. Результат праці завжди прямо пропорційний докладеним зусиллям.

Звичайно, кожен дитячий Тренер (далі ДТ) хоче, щоб хтось із його вихованців став «Зіркою». Але бажання часто не збігається з практикою життя. Процес виховання Гравця і надання йому статусу «Зірка» розтягнутий у часі. Пройде приблизно десять років, перш ніж можна буде з якоюсь часткою впевненості сказати, що з Гравця виходить щось вартісне. Дитячому тренеру практично неможливо займатися з Гравцем весь цей час з огляду на наступні об'єктивні причини:
- ДТ з різних причин змінює місце роботи
- Гравці з різних причин змінюють команди
- ДТ з різних причин змінює гравців у своїй команді.

При всій повазі до важкої праці ДТ, треба констатувати очевидний факт – він «тимчасовий» тренер. Скажіть, ви можете уявити собі ДТ, який відмовиться від можливості взяти в свою команду юнака що виглядає, на даний момент, в ігровому плані значно краще, ніж гравець, який займається у нього вже кілька років? Але якщо можна з легкістю замінити гравця, то хіба реально говорити про багаторічне планування тренувальної роботи? Ви думаєте тренер буде тримати в команді слабкого гравця тільки через примарної надії, що той через деякий час наздожене однолітків у фізичному розвитку? У спортивних школах система набір-відрахування, природний і неминучий стиль роботи. Грати і займатися повинні в першу чергу сильніші і підготовлені спортсмени. Але хіба Вам стане легше від цього, в принципі правильного положення, якщо посаджений на лаву запасних (або, ще гірше, відрахований) гравець Ваш син?

Треба розуміти, що ДТ заручник командно-змагального методу виховання. Це не його вина, це його біда. І змінити це в існуючій системі виховання неможливо. Потрібен абсолютно новий підхід до виховання юного футболіста.

Так, талант іноді самостійно пробиває дорогу у великому спорті, але історія знає безліч прикладів, коли таланти не змогли розкритися повністю і не використали відпущений природою потенціал тільки через прогаяний в дитинстві час. А скільки їх пропало взагалі. А якщо дитина не талановита, а просто здатна? Як досягти успіху в жорстокій боротьбі за місце в основному складі команди (спочатку юнацької, потім професійної)?

Конкурентна боротьба супроводжує будь-якого спортсмена з найперших кроків у спорті. До цього треба ставитися як до неминучого і реального факта. Теорія природного відбору Дарвіна основа спортивного прогресу. Виживають (домагаються успіху) найбільш сильні спортсмени, обдаровані і працьовиті. А тренер, в міру своїх професійних знань, цим «природним» відбором керує. Кількість переходить в якість - це один із законів розвитку і він діє в футболі в системі підготовки гравців в спортивних школах. Не виправдалися надії ДТ на цього гравця, може «вистрілить» інший, якщо не з цієї команди, так з команди іншого віку...

Але саме це повинно Вас категорично не влаштовувати. Адже ви не директор спортивної школи, в якій займаються сотні хлопчаків, і якому важливий кінцевий результат отримати з цих сотень одну-дві Зірки. Адже це Ваш син єдиний і улюблений. Він володіє властивими йому природними якостями (частково успадкованими від Вас), які треба розвинути до конкурентоспроможного рівня. Ви не повинні ризикувати, віддавши все на відкуп ДТ і системі підготовки спортивних резервів. Значить треба докласти максимум зусиль, для того щоб допомогти вашому синові виграти конкурентну боротьбу. Як це робити тема окремої розмови. У командних видах спорту НІХТО крім Вас не зацікавлений в сумлінному, планомірному, послідовному і тривалому вихованні з Вашого сина спортсмена зірки.

І лише в нашому клубі професійні та цікаві тренування, індивідуальний підхід до кожного вихованця спонукатиме ваших дітей проявити себе і розкрити свій потенціал. Наші заняття допомагають розвивати у дітей не тільки гнучкість, швидкість і техніку, а й логічне мислення, вміння будувати тактику і вірити у власні сили. З перших кроків у футболі ми привчаємо юних спортсменів бути дисциплінованими, професійними і відповідальними.

Пропонуємо Вам і Вашій дитині дружню, доброзичливу атмосферу, індивідуальний підхід до кожного і, звичайно ж, сучасну і ефективну методику викладання.

ЯКЩО ВИ ХОЧЕТЕ, ЩОБ ВАША ДИТИНА НЕ СТАЛА ВИКОРИСТАНИМ ПРЕДМЕТОМ, ТО ВИ ЗРОБИЛИ ВІРНИЙ ВИБІР ПЕРЕБУВАЮЧИ В ФСК «ЗІРКА».

© 2018 Фізкультурно-спортивний клуб "Зірка"